Zo heb ik POGO2014 ervaren

pogo2014Als je er niet bij was zaterdag 29 november: ik geloof dat iedereen het zó voor herhaling vatbaar vindt dát het ook herhaald gaat worden. En ik heb, nu ik de foto’s op Facebook terug zie, laaang niet iedereen gesproken. Dat geldt denk ik voor iedereen. Dus je stapt er de volgende keer zó bij in. Ook als invaller, ook als ex-leerkracht want die waren er ook. Gezellig!

In mijn vorige blog schreef ik dat ik op weg was. Nu kan ik terug blikken en zie weer voor me hoe ik aankwam in het café in Soest waar we hadden afgesproken. Ik had mijn jas nog niet uit of ik herkende al een paar portretten van twitter accounts. Inderdaad: twitter kwam tot leven!

Ik heb iedereen even de hand geschud, me verbaasd (“o wat leuk, dat ben jíj dus!”), herkenning gevonden (“Jij bent vast …”) en de nieuw te linken tweeps ontdekt. De middag bestond uit gewoon gezellig uitwisselen van ervaringen met elkaar,  luisteren naar verhalen, mee  genieten van andere gesprekken en dat alles onder het genot van een lekker drankje dat steeds werd geserveerd. Er was een zitkuil, een sta-tafel en tafeltjes waar je rondom kon zitten dus elke keer begaf ik mij in een andere setting.

Wat een totaal nieuwe ervaring voor mij was: zoveel zeer bevlogen onderwijsmensen had ik nog niet bijelkaar gezien. Normaal moet ik mijn enthousiasme een beetje temperen in onderwijs gezelschap. Op de scholen waar ik werk, bij de cursussen die ik geef en de bijeenkomsten die ik bezoek zijn heel betrokken en actieve onderwijsmensen aanwezig maar die uiten dat niet zo sterk. Dat is niet erg, alleen maar anders. Nu hoorde en zag ik één en al energie, bruisende ideeën en krachtige mensen. Heerlijk!

Behalve deze bijzondere ervaringen heb ik nog veel meer mee gekregen van deze middag:

  • nieuwe inspiratie om met het digibord / beamer te werken
  • tips voor een beloningssysteem in de klas
  • nieuwe invalshoek voor het werken met combinatiegroepen

Dan kregen we ook nog een goodiebag mee! Daar hadden enkele organisatoren iets in gedaan. Wat lief, attent en ook zo bruikbaar. Dankjewel!

Dit zat er in:

  • Een kaartje met de tekst “Alle kinderen worden sterren als we ze laten stralen” van Inger. www.jufinger.nl
  • Een zakje snoepjes met de tekst “Leuk je te hebben gezien vandaag. Blijf in het Primair Onderwijs je hart volgen. Dan klopt het altijd.” van Jeroen Smits, @JeroenGennep
  • Een ster op een stokje met de tekst “Zoek de twinkeling” van @timgearz
  • Een kaart met 10 tips voor een “ik-voel-me-hier-THUIS-school” van Chantal van Ophuizen, www.thuisklas.nl  @ThuisKlas

Op naar POGO2015!

Over invaltips

Directeur Basisonderwijs, Begeleider en opleider invallers basisonderwijs, auteur boeken en columns, (gast) spreker
Dit bericht werd geplaatst in beloning, bevlogenheid, ervaringen, jezelf ontwikkelen, POGO2014, werkplezier en getagged met , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Zo heb ik POGO2014 ervaren

  1. Pingback: POGO14: Wat een prachtige dag! - Juf Inger

Plaats een reactie