Een muziekinstrument in je klas

acoustic-guitar-1669284__180Huilhuil….vandaag werk/studeer ik thuis met mooie muziek op de achtergrond. Ineens heb ik zin om mijn gitaar te pakken. Sinds dit schooljaar werk ik op twee scholen. Op de school waar ik de hele dag vaklessen Engels geef staat natuurlijk mijn ene gitaar. Die kan ik elke les wel gebruiken.

Op de andere school waar ik directeur ben staat mijn andere gitaar: als ik een keer een klas moet opvangen heb ik meteen iets fijns om te doen met de kinderen. Zo heb ik laatst in een kleuterklas weer eens heerlijk Hallo zei de muis uit Ja Zuster Nee Zuster gespeeld omdat de juf wat later was. Ik ben trouwens vernoemd naar Hetty Blok die Zuster Clivia speelde in deze televisieserie. In mijn geboortejaar was deze serie een grote hit.

Waarom dan huilhuil: ik heb maar twee gitaren. En mijn vingers hebben nu behoefte aan snaren, mijn hele wezen aan elk liedje waar ik maar zin in heb. Een derde gitaar dan maar aanschaffen?

Heb jij dat ook: een muziekinstrument in je klas? En kun je er ook zo van genieten, samen met de kinderen? Ik merk in elk geval elke keer weer als ik mijn gitaar pak een golf van plezier door de klas: we gaan zingen! Of luisteren, dat mag ook. Want muziek doet iets met je, al kun je niet altijd benoemen wat. Ik ben benieuwd hoe jij dat ervaart!

Over invaltips

Directeur Basisonderwijs, Begeleider en opleider invallers basisonderwijs, eigenaar Cursus op Ameland, auteur boeken en columns, (gast) spreker
Dit bericht werd geplaatst in bevlogenheid, Energie houden, energizers, Genieten, improviseren, muziek, oplossing, werkplezier, X en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

