Handige site voor ICT lessen

In de gratis Praktijkmap Invallers staat onder andere een lijst met handige sites. Dankjewel invallers die mij steeds weer op iets handigs attenderen zodat de lijst kan groeien! 

Vandaag laat ik er alvast eentje zien die in de volgende versie van de Praktijkmap erbij zal staan.

leren doen makenVan Mariska Mellema kreeg ik dit bericht:
Ik heb nog een leuke site. Een collega van mij heeft deze site, samen met een ouder, ontwikkeld. De site wordt goed up-to-date gehouden. De twee heren hebben nu zelfs subsidie gekregen om het (eerst binnen onze stichting) uit te breiden. Het staat vol met digitale handigheidjes, programma’s en duidelijke uitleg. Deze site gebruiken zij om de ICT lessen een zinvolle invulling te geven. De kinderen kiezen in duo’s een progamma en gaan daarmee aan het werk. Ook leuk om een les mee te illustreren of een presentatie te geven.
De site heet: http://www.leren-doen-maken.nl/ van Antoon van Geffen en Michel ( van hem heb ik helaas geen achternaam)
Groetjes
Mariska
Over invaltips

Directeur Basisonderwijs, Begeleider en opleider invallers basisonderwijs, eigenaar Cursus op Ameland, auteur boeken en columns, (gast) spreker
Dit bericht werd geplaatst in X. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

