Schrijven en schrappen

20151229_155414.jpgOp dit klusje had ik mij al een tijdje verheugd en nu ben ik er volop mee bezig: werken aan een nieuwe druk van het Handboek Invallers Basisonderwijs. Wat is er nieuw: verse ervaringen uit de praktijk, ik beschrijf de recente ontwikkelingen rondom de Wet Werk en Zekerheid en natuurlijk reik ik je nog meer oplossingen en inzichten aan zodat je werk als invaller gemakkelijker gaat dan wanneer je zelf het wiel moet uitvinden. Het is een geweldig leuke klus om alles wat ik het vorige jaar heb mogen beleven te verwerken zodat jij er als invaller ook weer veel aan hebt. Ik heb veel met invallers gewerkt, veel gesprekken gevoerd en natuurlijk sta ik zelf ook vaak voor de klas. Dank voor de inspirerende vragen en opmerkingen!

Uiteraard behoud ik naast het schrappen en herschrijven het goede uit de vorige drukken: er zijn nu eenmaal zaken onverwoestbaar zoals goed toepasbare manieren om te werken met een moeilijke klas en tips hoe je dit werk überhaupt volhoudt.

Zodra de nieuwe druk klaar ligt meld ik het hier en in de nieuwsbrief. Nu ga ik weer verder met letterlijk een pen in de hand. Want herschrijven vind ik het fijnst als ik met inkt in het oorspronkelijke boek kan schrappen en van alles erbij kan krabbelen. En met het boek vol aantekeningen ga ik dan achter een toetsenbord zitten om het achter elkaar in mijn bestand te verwerken.

In januari komt versie nummer 7 van de gratis Praktijkmap Invallers uit. Heb je deze map al eerder aangevraagd dan ontvang je deze automatisch. En anders: vraag ‘m hier aan.

Ik kom naar Arnhem en Leeuwarden in 2016. Zie ik jou daar ook?

Over invaltips

Directeur Basisonderwijs, Begeleider en opleider invallers basisonderwijs, eigenaar Cursus op Ameland, auteur boeken en columns, (gast) spreker
Dit bericht werd geplaatst in Handboek Invallers Basisonderwijs, X en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

