Hoe het helpt om met invallers onder elkaar te zijn

bored-16811__180Herken je dit als invaller?

  • Je hoort er net niet bij
  • Je moet zelf achter allerlei informatie aan
  • Collega’s in de diverse teams zijn aardig tegen je maar kennen ze je?
  • Voor een studiedag vergeet men je uit te nodigen of het is net op een dag dat je ergens anders moet invallen…helaas.
  • Het voelt wel eens eenzaam want wie komt diezelfde dingen tegen in de praktijk zoals jij ze als invaller tegen komt?

team-472488__180Ik weet hoe dit is uit eigen ervaring. Daarom organiseer ik regelmatig iets voor jou, de invaller. Hierom is zo’n ontzettend fijne ervaring om met invallers onder elkaar te zijn:

  • Je hebt aan een half woord genoeg
  • Eindelijk collega’s die precies snappen wat je bedoelt
  • Je kunt veel aan elkaar uitwisselen, je verhaal kwijt
  • Er kan ook even gelachen worden om de situaties waar je in verzeild raakt
  • het cursusaanbod is precies op jouw situatie als invaller afgestemd dus je kunt er direct wat mee.
  • Het helpt je om je eigen situatie te relativeren: jij staat niet alleen als invaller!

Ik vind het altijd erg bijzonder om te zien wat er gebeurt als invallers onder elkaar zijn: herkenning, blijdschap en de accu wordt weer opgeladen. Ik span me er daarom ook extra graag voor in!

Misschien zie ik je wel als ik deze maand voor een bestuur in Zeeland aan de slag ga met hun invallers met mijn cursus “Zo is invallen wél leuk”.

En anders kun je misschien hier bij aansluiten:

De praktijk van de Praktijkmap op 4 november 2015

Zo is invallen wél leuk, een weekend op 16 en 17 april 2016

Wil je liever iets bij jou in de buurt? Dat kan!

Stuur mij een mail via invaltips@gmail.com met de stad die voor jou bereikbaar is en weet je wat? Ik ga het gewoon organiseren. Bij voldoende deelname heb jij dan een cursus of bijeenkomst op een voor jou gunstige locatie!

Over invaltips

Directeur Basisonderwijs, Begeleider en opleider invallers basisonderwijs, auteur boeken en columns, (gast) spreker
Dit bericht werd geplaatst in Activiteit Cursus op Ameland, Praktijkmap Invallers, Zo is invallen wél leuk en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

