Is het wel een goed idee om op deze manier aan de slag te gaan?

entrepreneur-593378__180Omdat ik mij vanochtend aan het verdiepen was in de wet Werk en Zekerheid kwam ik het weer tegen: het onderwerp “wie is je juridische werkgever”. Een leerkracht heeft een baan met een CAO die daarbij past. Zodra je juridische werkgever een payroll organisatie of een uitzendbureau is gaan er deels andere regels gelden met gevolgen die je niet altijd direct merkt.

Ik heb er een pagina van het CNV, mijn vakbond bijgehaald en hier zie je weer eens de nadelen daarvan.

Zelf zie ik als enige voordeel dat je in elk geval betaald werk hebt….

Is het een goed idee om via payroll of een uitzendbureau aan de slag te gaan? Mis ik iets of zijn er echt voordelen? Ik ben benieuwd, laat maar weten!

Over invaltips

Directeur Basisonderwijs, Begeleider en opleider invallers basisonderwijs, eigenaar Cursus op Ameland, auteur boeken en columns, (gast) spreker
Dit bericht werd geplaatst in CAO PO, Wet Werk en Zekerheid en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Is het wel een goed idee om op deze manier aan de slag te gaan?

  1. Jacqueline Fielmich zegt:

    Voor mij zie je niks over het hoofd. Zelf ook, verleden jaar , door één school via payroll uitbetaald gekregen. Een heleboel papierwerk . Dit jaar nog een ochtend daar gewerkt , moest ik weer al die papieren invullen. Nog steeds geen geld binnen. Voor ,in de laatste keer geweest.

    Like

Geef een reactie

