Nu heb ik jóu nodig: heb jij misschien tips voor míj??

banner-2304__180Op deze plek geef en deel ik een heleboel invaltips, maar nu kan ik zelf wel wat tips gebruiken. Ik wil in de laatste schoolweek met klas 6 (groep 8) een Engelse dag houden.

Dit heb ik al of ben ik van plan:

  • Ik heb The British flag net gekocht in Londen, die hang ik op natuurlijk
  • Op straat mogen de kinderen de studenten die langs komen interviewen in het Engels over hun ontbijtgewoonten. Het interviewblad ligt al klaar
  • We gaan een high tea met elkaar voorbereiden en natuurlijk nuttigen 😉

Waar ben ik naar op zoek:

  • een voor 12 jarigen geschikte (film of documentaire) zonder ondertiteling
  • een spel voor binnen en buiten
  • een knutsel of tekenopdracht.

Leuk als je even met mij mee wilt denken, alvast bedankt!!

Over invaltips

Directeur Basisonderwijs, Begeleider en opleider invallers basisonderwijs, auteur boeken en columns, (gast) spreker
Dit bericht werd geplaatst in Engels en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op Nu heb ik jóu nodig: heb jij misschien tips voor míj??

  1. Linda zegt:

    Moet de film leerzaam zijn of mag het ook gewoon een alleen leuke film zijn? In dat laatste geval in Mr. Bean misschien leuk … Als je de film op DVD hebt kun je de ondertiteling natuurlijk uitzetten.

    Liked by 1 persoon

    • Ik geloof dat er niet veel gesproken wordt in Mr. Bean-films of zit ik ernaast?

      Ik schreef ergens anders (op FB) al over het (crazy) left handed eightyeight-spel, maar kan mijn berichtje niet meer terugvinden. Een gek idee van mij natuurlijk, officieel heet het spel crazy 88. Link aanklikken en even naar beneden scrollen, (2e bericht) daar vind je uitleg en voorbeelden van opdrachten, die je natuurlijk zelf kunt aanpassen en het liefst activiteiten met de linkerhand lijkt me ;-). het kan trouens binnen, zowel als buiten of een mengeling daatvan: https://www.facebook.com/groups/380951735311090/search/?query=88

      Als buitenspel noemde ik levend stratego met dieren (gaf daar de beschrijving en de dierenkaartjes), natuurlijk nu in het Engels maken. Succes, het wordt vast een leuke dag.
      Joke

      Liked by 1 persoon

  2. Linda zegt:

    En deze tekenopdracht is natuurlijk totaal niet Engels, maar wel heel leuk: http://tekenenenzo.blogspot.nl/2010/06/blaas-op-engels-drop.html

    Veel plezier alvast met de Engelse dag!

    Liked by 1 persoon

  3. Als je nog in Londen bent: Engelse snoepverpakkingen meenemen: https://www.pinterest.com/pin/391039180123218587/
    of a funny cup of tea:

    en ook echt Engels: Regen! (ev. met een zwarte paraplu):

    Like

  4. invaltips zegt:

    Super bedankt allemaal, ik kreeg ook nog reacties via de mail. Heerlijk, hier ga ik mee aan de slag!

    Like

Geef een reactie

