Met deze voorbeeldbrief vraag je om duidelijkheid bij je bestuur als invaller over de invoering van de wet Werk en Zekerheid

black-686932__180Op 28 maart zette ik deze poll uit: Weet jij al hoe de Wet Werk en Zekerheid uitwerkt voor jou als invaller?

Om je te helpen heb ik iets handigs voor je. Heel aardig: een invaller heeft voor mij een brief ontworpen die je kunt sturen aan je bestuur. Het is zo belangrijk dat jij perspectief krijgt op wat er gaat gebeuren, daar worden alle partijen beter van!

Kopieer en pas de brief naar eigen inzicht aan. Ik wens je dat je snel/ op tijd duidelijkheid krijgt!

Aan bestuur

 Over een aantal maanden wordt de Wet Werk en Zekerheid ingevoerd. Deze wet beoogt de positie van tijdelijke krachten, waaronder invalleerkrachten in het basisonderwijs te versterken.

Binnen veel scholen/besturen is nog niet bekend hoe zij de consequenties van deze wet gaan implementeren. Voor mij als invaller is het belangrijk dat ik duidelijkheid krijg over mijn inzetbaar na 1 juli a.s. Ik val nu met veel plezier in op uw school/vereniging en wil dat ook graag na 1 juli blijven doen. De po-raad heeft u als werkgever een aantal mogelijkheden aan de hand gedaan. CNV Onderwijs heeft in een artikel in schooljournaal nr 06 een aantal voorbeelden gegeven van besturen in regio’s die overgaan tot z.g.n.  flexpools waarin invallers in dienst worden genomen om op verschillende scholen ingezet te kunnen worden.

Voor mij is het als invaller belangrijk dat ik mij verder kan ontwikkelen en mij meer kan binden aan de school/bestuur waardoor mijn inzetbaarheid toeneemt.

Graag wil ik u vragen of u mij duidelijkheid kunt geven hoe u vorm en inhoud wilt geven aan de consequenties van de invoering van de wet flex en zekerheid per 1 juli a.s.

Daarnaast zou ik u willen vragen of u mij duidelijkheid kunt geven hoe u mij wilt gaan inzetten en onder welke voorwaarden.

 Ik dank u alvast voor het beantwoorden van mijn vraag.

 Met vriendelijke groet,

Over invaltips

Directeur Basisonderwijs, Begeleider en opleider invallers basisonderwijs, auteur boeken en columns, (gast) spreker
Dit bericht werd geplaatst in voorbeeldbrief, Wet Werk en Zekerheid en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

