Lieve 1 april grappen

1 aprilgrapBijzonder leuk vandaag: twee lieve 1 april grappen. Gewoon gezellig waar iedereen lol van had:

Er lag op mijn bureau een envelop met daarop geschreven “Hetty nu graag openen”

Ik heb er even mee gewacht totdat de klas er was, vermoedde al iets… Toen ik de brief opende zag ik één leerling zéér glunderend kijken. Ik las:

Beste Hetty,

Zou je even naar klas 4 willen komen, ik heb je ergens bij nodig. Ik kan je nog niet vertellen waarom. Het duurt niet lang. Je kunt de klas wel even alleen laten. Alvast bedankt.

Ik ging er natuurlijk naar toe, mijn collega daar wist (uiteraard) van niks. Toen ik mij omdraaide stond de hele klas, met het glunderende kind voorop, en riep: “1 april!!”

Dit meisje vertelde me dat ze het helemaal zelf had bedacht, haar moeder had de envelop beschreven. Ze was zó ontzettend blij dat het gelukt was!

Later, bij de gymles werden tussen de activiteiten de ballen even opgeruimd. Een normaal heel onopvallend meisje kwam naar me toe: “Juf de ballenkast is per ongeluk omgevallen, alle ballen liggen op de grond.” Ik schrok: was er niemand onder gekomen? Snel ging ik er op af, ik had helemaal niets door. Wat een mooie lach op het gezicht van dit kind toe ik erachter kwam dat er (gelukkig) niks gebeurd was!

En leuk voor haar: wat een bewondering kreeg ze van haar klasgenoten toen ik vertelde hoe ze mij bij de neus genomen had!

Heb jij ook een leuke 1 april dag gehad met je leerlingen?

Over invaltips

Directeur Basisonderwijs, Begeleider en opleider invallers basisonderwijs, eigenaar Cursus op Ameland, auteur boeken en columns, (gast) spreker
Dit bericht werd geplaatst in werkplezier en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

