Was dit het weekend dat je voor ogen had?

child-542894__180Voor je het weet is het weer zondagavond. Het kan toch zomaar zijn dat je denkt: nóg ben ik niet helemaal uitgerust, ik ben niet toegekomen aan bepaalde zaken, ik kwam niet tot mezelf, enz.

Wat een vervelend gevoel kan dat zijn. De onzekerheid van hoe je komende werkweek er uit gaat zien, het onverwacht juist de héle week moeten invallen, het je willen verdiepen in een nieuwe methode, het schrijven van solliciatiebrieven, enz. kosten je allemaal energie. Zucht….nu begint de werkweek alweer….

Was dit wel het weekend dat je voor ogen had? Zo ja: waardoor kwam dat? Goede gewoonten: hou ze erin!

Was dit niet het weekend dat je voor ogen had? Doe dan even je ogen dicht en voel wat je nodig hebt maar niet (voor elkaar) hebt gekregen. Het kan iets heel eenvoudigs zijn: een uurtje ongestoord de krant lezen is met een druk gezin al een grote luxe.

Schrijf nu alvast op wat je in het weekend nodig hebt. Het klinkt overdreven maar het helpt weet ik uit eigen ervaring: zet deze behoefte in je agenda op aanstaande vrijdag en een paar vrijdagen daarna. Zo help je jezelf toe te komen aan wat je nodig hebt.

Ik kan namelijk zoveel invaltips geven wat ik wil, je kunt zo’n fantastische leerkracht zijn die zich steeds weer redt: als jij niet goed uitgerust en voldaan de werkweek begint heb je daar ook niet veel aan.

Vrijdag zet ik ook hier de reminder voor joiw behoeften neer. dan voel je je misschien ook nog eens extra gesteund!

Ik wens je een fijne werkweek en mooie plannen voor jouw volgende weekend!

Wil je ook tijdens je werk je energie houden? Laad je accu dan maar op bij één van de Energiemiddagen onderwijs.

Over invaltips

Directeur Basisonderwijs, Begeleider en opleider invallers basisonderwijs, eigenaar Cursus op Ameland, auteur boeken en columns, (gast) spreker
Dit bericht werd geplaatst in Energie houden, Energiemiddag Onderwijs en getagged met , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

