Vraag van een klassenassistent-invaller: waar kan ik mij verder in ontwikkelen?

jump-657717__180Het is altijd mooi als je de intrinsieke motivatie hebt om jezelf verder te ontwikkelen. Maar hoe doe je dat?

Vraag je eerst af: welke onderdelen van je werk doe je met het meeste plezier en met het meeste gemak? Het kan heel goed zijn om je dáár juist verder in te ontwikkelen, al lijkt het soms handiger om je mindere kanten aan te pakken.

Toch gaat je talent en je plezier je verder helpen. Zo speel ik graag gitaar en besteed ik daar zowel privé als op school extra aandacht aan. Nóg meer werkplezier als gevold én ik kan mijn leerlingen veel meer bieden op dit gebied.

Je hoeft niet in álles goed te zijn.

Ik herhaal:Je hoeft niet in álles goed te zijn.

Want wat vragen wij onderwijsmensen veel van onszelf. En ook: wat wordt er (te) veel van ons gevraagd. Niet aan meedoen, dat is onrealistisch en niemand wint er wat mee. Houd koers op je talenten, daar heeft iedereen baat bij.

Ik zou zeggen: maak van je hobby je beroep en je kunt nog héél lang mee;)

Over invaltips

Directeur Basisonderwijs, Begeleider en opleider invallers basisonderwijs, eigenaar Cursus op Ameland, auteur boeken en columns, (gast) spreker
Dit bericht werd geplaatst in jezelf ontwikkelen, klassenassistent en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

