Leuke reacties op de Praktijkmap Invallers Basisonderwijs

boy-286790_640Waarschijnlijk heb je ‘m al aangevraagd (en anders kan dat nog steeds) : de gratis Praktijkmap Invallers Basisonderwijs .

Intussen zijn er al heel wat blije reacties binnen gekomen. Deel je even mee in het plezier van een kleine greep daaruit? Stuur jouw eigen reactie op deze map naar invaltips@gmail.com.

Hallo Hetty,
Heb een aantal ideeën uit je map gebruikt.
-Het overzicht van ingevallen dagen vind ik erg handig. Ik zette altijd een krul onderaan de blz in mijn agenda, maar jouw formulier is handiger/overzichtelijker
– de rekenhuizen ga ik zeker onthouden om in te zetten.
– ook heb ik er zelf nooit aan gedacht om kruiswoordpuzzels te maken.
– jouw kaartjes om uit te beelden zijn ook erg leuk. Persoonlijk vind ik ze wel wat aan de kleine kant.
Zelf gebruik ik vaak onderstaande website. Hier staan sommenkleurplaten op. Je kunt zelf het gewenste niveau kiezen. Ik vind ze het meest geschikt voor de middenbouw, maar ik heb gemerkt dat vaak een bovenbouw dit ook erg leuk vindt.
Bedankt voor de ideeën
Ik was aangenaam verrast door de diversiteit van de invalmap. Ook fijn dat oefeningen voor veel groepen geschikt zijn.
Op dit moment heb ik de map nog niet gebruikt, maar dat gaat vast gebeuren!
Beste Hetty,

De map bevalt goed! Op dit moment heb ik twee vaste banen in het onderwijs, maar ook dan zijn de werkvormen leuk om toe te passen.
In de tijd dat ik nog inviel hield ik zelf ook een lijst bij wat betreft waar ik had ingevallen, in welke groep en of ik betaald had gekregen. Ik had echter nog de kolom ‘datum’ toegevoegd, omdat ik soms het overzicht kwijt was wanneer ik waar ingevallen had. Ik heb een keer meegemaakt dat ik niet uitbetaald had gekregen en dat mij om de datum gevraagd werd dat ik ingevallen had, dus toen was ik erg blij met de kolom. Misschien ook een idee voor in het invalboek.
tip voor een leuke site: proefjes.nl
Ik heb de map kortgeleden uitgeprint en heb hem nu in een mapje bij me als ik ga invallen.
Tot nu toe heb ik hem nog niet gebruikt, er was nog geen gelegenheid voor.  Maar het geeft een goed gevoel dat ik nu steeds een aantal leuke voorbeelden bij me heb!
Nogmaals bedankt en veel succes met al je activiteiten! 
Ik volg je op Twitter!
Over invaltips

Directeur Basisonderwijs, Begeleider en opleider invallers basisonderwijs, eigenaar Cursus op Ameland, auteur boeken en columns, (gast) spreker
Dit bericht werd geplaatst in Praktijkmap Invallers en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

