Voor en na: voor

boy-183306__180O jee, gisteren belde mijn collega over de klas die ik vandaag heb. De strekking luidde als volgt: hou ze maar strak, ze hebben zelf plaatsen uitgekozen maar eigenlijk werkt dat voor een aantal niet, ik heb er een paar op de gang laten werken, ik moest steeds heel streng optreden.

Hm…na een nachtje slapen zat ik vanochtend op de fiets naar de boot en voelde heel sterk dat ik een keuze heb bij zoiets. Ik kan natuurlijk al met een vervelend gevoel op school komen, zo met het idee dat dit wel eens een heel vervelende dag kan worden met allerlei gedoe. Maar in de stilte van de ochtend voelde ik hoe de dag zo vers was begonnen. En zo begint de dag voor ieder mens, ook voor de kinderen uit deze klas.

Ik kies dus voor een fris begin. Alles van gisteren met hun juf veeg ik weg. Ik kom onbevooroordeeld en ga me straks bij wangedrag maar eens oprecht verbazen. Sterker nog: ik neem mijn geweldig goede humeur mee de klas in en die laat ik mij niet afpakken. Zo, de boot is bijna aan de wal  😉

Aan het einde van de dag laat ik weten hoe het is gelopen!

Over invaltips

Directeur Basisonderwijs, Begeleider en opleider invallers basisonderwijs, eigenaar Cursus op Ameland, auteur boeken en columns, (gast) spreker
Dit bericht werd geplaatst in orde houden, werkplezier en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

